Stagnacja zamiast rozwoju.
Tak najkrรณcej moลผna opisaฤ sytuacjฤ bydgoskiego lotniska. Polityczne zawirowania i prywatyzacja zakoลczona fiaskiem, to gลรณwne przyczyny postฤpujฤ cej marginalizacji portu lotniczego w Bydgoszczy.
W porรณwnaniu z poprzednim rokiem, do wrzeลnia br. lotnisko w Rzeszowie zanotowaลo 26- procentowy wzrost pasaลผerรณw, lotnisko we Wrocลawiu 22- procentowy przyrost, lotnisko w Gdaลsku 18- procentowy wzrost, a na lotnisku w Bydgoszczy przyrost byล minimalny.
Maลo tego: od 1 listopada sieฤ lotnicza Ryanair likwiduje czฤลฤ poลฤ czeล do Londynu, ograniczajฤ c ich liczbฤ z siedmiu do czterech tygodniowo. Niestety linie Ryanair nie daลy siฤ namรณwiฤ na przywrรณcenia kierunkรณw zlikwidowanych na poczฤ tku tego roku z powodu dลugรณw. To duลผy cios dla bydgoskiego lotniska. Poczฤ tkowo port miaล duลผe szanse na rozwรณj poniewaลผ na poczฤ tku roku irlandzki przewoลบnik proponowaล otwarcie lotรณw miฤdzy innymi do Mediolanu, Barcelony, Bremy, Alicante czy Glasgow, jednak wรณwczas Urzฤ d Marszaลkowski nie byล zainteresowany takฤ inwestycjฤ .
Brak nowych poลฤ czeล oraz rezygnacja z czฤลci dotychczasowych spowodowaลo, ลผe na tle pozostaลych portรณw lotniczych, lotnisko w Bydgoszczy zostaลo zepchniฤte na margines pod wzglฤdem iloลci obsลugiwanych Klientรณw. Podczas gdy inne porty sฤ w fazie โrozkwituโ i przeลผywajฤ spore oblฤลผenie, w Bydgoszczy panuje stagnacja.
Jednym โpocieszeniemโ moลผe byฤ fakt, ลผe od 15 grudnia otwarte zostanie bezpoลrednie poลฤ czenie z Bydgoszczy do Warszawy. Samoloty bฤdฤ lataลy dwa razy dziennie. Marszaลek wojewรณdztwa przyjฤ ล warunki przedstawione przez LOT, tym samym dajฤ c jakฤ kolwiek szansฤ na rozwรณj bydgoskiego lotniska. Ale, czy otwarcie poลฤ czenia do stolicy to wszystko na co staฤ port lotniczy w Bydgoszczy?
Caลฤ
listฤ parkingรณw przy lotnisku w Bydgoszczy moลผna zobaczyฤ klikajฤ
c tutaj:
http://www.parkinglotnisko24.pl/parking_lotnisko_bydgoszcz.htm